قدرت پنهان

Public Relations ،On-Line Public Relations ،Marketing

قدرت پنهان

Public Relations ،On-Line Public Relations ،Marketing

تفکرات مدرن نیاز روابط عمومی

می گویند جامعه تغییر یافته ، مردم و تفکرات آنها همسو با جامعه جهانی پیش می رود و اینترنت دریچه بزرگی را بسوی دهکده جهانی مک لوهان گشوده است. دیگر خبری از ابزارهای سنتی ارتباطی خبری نیست زیرا که این ابزارها و شیوه های سنتی سنخیتی با جامعه مدرن امروزی ندارند.

چرا روابط عمومی ایرانی هنوز بر استفاده از ارتباطات سنتی پافشاری می کند؟ 

می توان برای این عقب ماندگی عوامل مختلفی را نام برد که به نظر من دو عامل مهمتر از مابقی است. 1)مدیران سنتی و ناکارآمد:یادم هست چند سال پیش بحثی را ورزشی ها در سطح گسترده مطرح کردند " باید مدیران ورزشی که آشنا با علم و ورزش باشند مدیریت فدراسیونهای ورزشی را داشته باشند"این موضوع چند سالی دستاویزی بود برای رشد ورزش. اما روابط عمومی ها چه کار کردند . روابط عمومی های که رسانه ها را در سطح وسیع در اختیار دارند و تعامل خوبی با انها دارند؟ مدیرانی که در اکثر سازمانها و نهادهای دولتی در این عرصه فعالیت دارند کمترین سواد لازم را در از رسانه،روابط عمومی،تبلیغات،ساختار و تشکیلات روابط عمومی و ارتباطات دارند. حال با چنین مدیرانی چگونه می توان انتظار داشت روزی روزگاری روابط عمومی رشد کند و مراحل پویایی را طی کند؟  

2)کارشناسان:بدنه روابط عمومی را کارشناسان آن در بالاترین سطح تشکیل می دهد،افرادی که باید تخصص لازم را دارا باشند تا بتوانند با درایت و علم روز سازمان خود را از مجموعه پیشامدها و طوفانهای سهمگین به ساحل آرامش رهنمون سازند. اما متاسفانه این کارشناسان خود نیز در حق روابط عمومی جفا می کنند و با بی میلی و تنبلی عرصه فعالیت نااهلان را بر روابط عمومی فراهم می سازند که این خود جفای نابخشودنی است.کارشناسان این رشته باید با تسلط بر روابط عمومی روز و عناصر ارتباطی مدرن شرایط مهیا نمایند تا افراد بی سواد و ناکارآمد از بدنه روابط عمومی حذف شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد