قدرت پنهان

Public Relations ،On-Line Public Relations ،Marketing

قدرت پنهان

Public Relations ،On-Line Public Relations ،Marketing

بیست و هفتم اردیبهشت،روز ارتباطات و روابط عمومی

روابط عمومی؛ هویت یابی، کارآمدی و پاسخگویی

سومین همایش ملی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی 27 اردیبهشت

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، احسان جهاندیده، معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در این باره اظهارکرد: سومین همایش ملی روابط عمومی‌های دستگاههای اجرایی با شعار "روابط عمومی؛ هویت یابی، کارآمدی، پاسخگویی" با حضور برخی وزرا، مقامات عالیرتبه و دهها نفر از مدیران و دست‌اندرکاران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و نهادهای مختلف در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود .

جهاندیده، روز روابط عمومی را فرصت مناسبی برای بیان جایگاه و اهمیت این نهاد در اطلاع‌رسانی درست و به موقع و ارزیابی صحیح از افکار عمومی و توجه بیشتر به مشکلات عرصه خبر و اطلاع رسانی و انعکاس اخبار فعالیت‌ها و اقدامات دستگاههای اجرایی دانست. ادامه

نقش روابط عمومی الکترونیک در پیشبرد دیپلماسی

نقش روابط عمومی الکترونیک در پیشبرد دیپلماسی عمومی عنوان مقاله حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امورخارجه است که در چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارایه خواهد شد.

به گزارش مهر، قشقاوی دراین خصوص تأکید می کند: روابط عمومی الکترونیک و دیپلماسی عمومی را می‌توان مفاهیمی نوبنیاد در ادبیات ارتباطاتی و دیپلماتیک ایران دانست هر چند در خصوص روابط عمومی الکترونیک در سال های اخیر به همت برخی مراکز به خصوص دبیرخانه‌ دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک، ادبیاتی تولید شده، اما در خصوص دیپلماسی عمومی جز مقالاتی معدود، مطلب عمده ای به زبان فارسی منتشر نشده و از این رو، می‌توان این اصطلاح را در زبان فارسی تا حدود زیادی نوپا دانست. [مفاهیم: روابط عمومی دیجیتال چیست؟]

وی با ارایه تعریف دیپلماسی آورده است: هدف اصلی دیپلماسی، برقراری ارتباطات مؤثر بین کشورهای پذیرنده و فرستنده است. ارتباطات، مخصوصا در بسط روابط دوستانه، توسعه‌ روابط فرهنگی، مذاکرات، تعبیر و تفسیرها، تشخیص مسائل اساسی، کاهش زمینه‌های تشنج و کشمکش، اهمیت بیش‌تری می‌یابد. [روابط عمومی مغز سازمان در تأمین حقوق شهروندان است]

مقاله حسن قشقاوی همزمان با برگزاری چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک در روز27 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران ارایه خواهد شد. [همایش روابط عمومی الکترونیک: اردیبهشت 88]

روابط عمومی الکترونیک در جامعه اطلاعاتی

  

روابط عمومی الکترونیک در جامعه اطلاعاتی" عنوان مقاله ای است که دکتر شهیندخت خوارزمی در چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارایه  می کند.

وی در این زمینه معتقد است : روابط عمومی الکترونیک پدیده ای است تکنولوژیک که زاییده انقلاب اطلاعات و ارتباطات است و در واقع اگر این تحول علمی-تکنولوژیک رخ نمی داد، روابط عمومی الکترونیک مطرح نمی شد. از سوی دیگر، روابط عمومی الکترونیک در بطن جامعه ای جریان دارد که آن نیز زاییده همین تحول است. جامعه ای که در آغاز "جامعه اطلاعاتی" نام گرفت و سپس "جامعه معرفتی" نامیده شد و با هر نامی که خوانده شود، جامعه ای است که در فضایی متفاوت با فضای فیزیکی و تابع قوانینی دیگر و بیش از هر چیز تابع قانون شتاب تحولات تکنولوژیک تکوین یافته و همگام با این تحولات در حال تکامل است. با این استدلال، فهم و راهبری روابط عمومی الکترونیک، بدون فهم و شناخت پدیده های تکنولوژیکی که آن را شکل داده اند و بستر اجتماعی که در آن جریان دارد و قوانینی که بر آن دو حاکم اند، میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه اندیشه و مفاهیم و راهکارهای راهبری جامعه اطلاعاتی، توسط یونسکو و سازمان های بین المللی وابسته به سازمان ملل و در اجلاس های سران جامعه اطلاعاتی (WSIS)، با دقت دنبال می شوند افزود : شالوده این مباحث بر مفاهیم و اصولی استوارند و از راهبردهایی حمایت می کنند که در ذات خود متعالی و انسانی و مردمی می باشند. این اصول، در نخستین اجلاس سران جامعه اطلاعاتی که در سال 2003 در ژنو برگزار شد، تحت عنوان بیانیه اصول و اعلامیه خطوط 11 گانه عمل، تدوین و منتشر شده اند. همه کشورهای شرکت کننده در اجلاس، از جمله ایران متعهد شده اند در جهت اجرای این اصول و پیاده سازی برنامه عمل گام بردارند.

دکتر خوارزمی روابط عمومی الکترونیک در معنایی عمیق تر را از ارکان مهم جامعه اطلاعاتی به شمار آورده و تأکید می کند : روابط عمومی الکترونیک می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف جامعه اطلاعاتی و آماده سازی بستر مناسب برای تحقق آرمان های آن ایفا کند.

آخرین تحقیقات و نظرات مترجم کتاب موج سوم الوین تافلر همزمان با برگزاری چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک 27 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران ارایه خواهد شد.

منبع :ستاد خبری چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک

معرفی کتاب

هر حرفه ای ویژگیهایی دارد و مفاهیمی که در یک حرفه مؤثر واقع می شوند در حرفه ی دیگر عمل
نمی کنند . در این عصر جهانی شدن که در آن هر لحظه با تغییر مواجه هستیم برای هر سازمانی مشکل است که تصویری از خود ارائه کند .
تبلیغات شیوه ی مورد توجه در تصویر سازی است اما تبلیغات به خودی خود قادر به تهیه ی یک تصویرکامل برای هر سازمان یا هر حرفه ای نیست . شرکت های سهامی ، سازمان های آموزشی ، سازمان های پزشکی ، مؤسسات تحقیقاتی ، افراد معروف و دولت در تمام سطوح نیاز به ارائه ی یک تصویر کامل و بهتر دارند . با ملیت زدایی و رشد سریع جهانی شدن ، گونه های مختلفی از رسانه ها در دسترس است اما مناسب ترین رسانه برای تصویر سازی ، توسعه ی تجاری و گرد آوردن اطلاعات هم برای مردم داخل کشور و هم خارج ، روابط عمومی است .
این نوشته نقلی از کتاب « روابط عمومی حرفه ای بالنده» بود که توسط دیواکار شارما نوشته شده است.توصیه می کنم کتاب مذکور را تمامی افرادی که به نوعی با روابط عمومی ارتباط دارند مطالعه کنند.