هر حرفه ای ویژگیهایی دارد و مفاهیمی که در یک حرفه مؤثر واقع می شوند در حرفه ی دیگر عمل
نمی کنند . در این عصر جهانی شدن که در آن هر لحظه با تغییر مواجه هستیم برای هر سازمانی مشکل است که تصویری از خود ارائه کند .
تبلیغات شیوه ی مورد توجه در تصویر سازی است اما تبلیغات به خودی خود قادر به تهیه ی یک تصویرکامل برای هر سازمان یا هر حرفه ای نیست . شرکت های سهامی ، سازمان های آموزشی ، سازمان های پزشکی ، مؤسسات تحقیقاتی ، افراد معروف و دولت در تمام سطوح نیاز به ارائه ی یک تصویر کامل و بهتر دارند . با ملیت زدایی و رشد سریع جهانی شدن ، گونه های مختلفی از رسانه ها در دسترس است اما مناسب ترین رسانه برای تصویر سازی ، توسعه ی تجاری و گرد آوردن اطلاعات هم برای مردم داخل کشور و هم خارج ، روابط عمومی است .
این نوشته نقلی از کتاب « روابط عمومی حرفه ای بالنده» بود که توسط دیواکار شارما نوشته شده است.توصیه می کنم کتاب مذکور را تمامی افرادی که به نوعی با روابط عمومی ارتباط دارند مطالعه کنند.