۱- مدیر روابط عمومی باید تحصیلات دانشگاهی مرتبط با روابط عمومی داشته باشد.
۲- کارشناسان روابط عمومی باید تحصیلکرده های رشته روابط عمومی باشند با حداقل مدرک لیسانس.
۳- خلاقیت باید سرلوحه فعالیت های روابط عمومی باشد.
۴- چارت سازمانی روابط عمومی باید کارشناسی و منطبق بر اصول حرفه ای تهیه شود.
۵- روابط عمومی الکترونیک باید هدف نهایی روابط عمومی باشد.
۶- تنها مرجع فعالیت های ارتباطی و رسانه ای سازمان باید روابط عمومی باشد.
۷- برنامه ریزی باید از اصول تفکیک ناپذر فعالیت های روابط عمومی باشد.
۸- روابط عمومی باید ارتباط مستمر و بدون واسطه با مدیریت سازمان داشته باشد.
۹- روابط عمومی نباید بازیچه ای بخش های دیگر سازمان قرار بگیرد.
۱۰- روابط عمومی نباید انبار و سیاه چال افراد بی خاصیت و رده پایین سازمان باشد.
۱۱- روابط عمومی نباید آچار فرانسه سازمان تلقی شود.
۱۲- نباید روابط عمومی را بخش خدماتی و تشریفاتی سازمان انگاشت.